McDonads rodem z PRL cz.1
29 Lis 2018

McDonads rodem z PRL cz.1

Post by Redaktor

Lojalni klienci to skarb. Specjaliści od marketingu raz po raz przypominają, że na pozyskanie nowego klienta trzeba wydać nawet kilka razy więcej niż na utrzymanie starego. Nic więc dziwnego, że firmy wprowadzają programy, które mają nagrodzić klientów za ich wytrwałość i przywiązanie do marki.

Podobną strategię zastosował McDonalds, który zrobił ukłon w stronę kawoszy. Każdy, kto na specjalnej karcie zebrał sześć naklejek z kubków do kawy, mógł je w dowolnej restauracji ze złotymi łukami wymienić na kubek aromatycznego napoju. I w tym miejscu kończy się lojalność. Przynajmniej w przypadku pracowników restauracji McDonald s, którą z wyklejoną kartką odwiedził nasz Czytelnik.

Pod koniec kwietnia mój rozmówca, szczęśliwy, że wreszcie udało mu się zebrać wszystkie naklejki, zawitał do jednej z warszawskich restauracji McDonalds. Jakież było jego zaskoczenie, gdy dowiedział się, że na darmową kawę nie ma co liczyć, bo z założenia nieograniczona promocja skończyła się wraz z promocyjnymi kubkami. Pracownik nie zaproponował jednak niczego, co mogłoby wynagrodzić lojalność i sumienność klienta. Oczywiście, może on urządzić sobie wycieczkę krajoznawczą po stołecznych McDonaldach i poszukać restauracji, w której rzeczone kubeczki ciągle są.

Naszemu Czytelnikowi bliżej jednak było do redakcji niż do kolejnego McDonalda, więc karta z naklejkami znalazła się na moim biurku, a historię nieszczęsnej kawy usłyszał przedstawiciel McDonalds, który odpowiedział na nią w następujący sposób:

 

Czytaj dalej: http://hita.pl/mcdonads-rodem-z-prl-cz-2/

Tags:

0 Comments

Leave a Comment