Małe miasta w centrum
27 Mar 2019

Małe miasta w centrum

Post by Redaktor

Czerwona Torebka

W oparciu o doświadczenia zdobyte w trakcie tworzenia poprzednich projektów handlowych w 2009 roku spółka Czerwona Torebka rozpoczęła prace nad budową sieci pasaży handlowych. Mają one jednokondygnacyjną konstrukcję, złożoną z powtarzalnych modułów o powierzchni ok. 60 m2 oraz z osobnymi wejściami, a także oświetlony parking. Dzięki modułowemu układowi pasaże są tanie i proste w budowie oraz mają dużą elastyczność w dostosowywaniu powierzchni handlowej do wymogów konkretnych lokalizacji.

– W Polsce największym nasyceniem cieszą się rynki w dużych miastach, dlatego deweloperzy i właściciele sieci handlowych coraz częściej decydują się na inwestowanie w średnich, a nawet mających zaledwie kilka tysięcy mieszkańców miejscowościach – mówi Ireneusz Kazimierczyk, prezes zarządu spółki Czerwona Torebka. – Jak na razie, na mapie handlowej Polski są jeszcze rejony, które można łatwo zagospodarować, jednak aby się wyróżnić, trzeba pracować także nad innowacyjnym formatem i ofertą.

Dalekosiężna strategia spółki zakłada budowę do 2021 r. ponad 1880 obiektów o łącznej powierzchni najmu przekraczającej 1,2 min m*. Na tę chwilę działa ich 14.

– Na obecnym etapie rozwoju i przyjętych założeniach ekspansji nie posiadamy bezpośredniej konkurencji. Nie konkurujemy ze sklepami wielkopowierzchniowymi ani galeriami handlowymi – dodaje Ireneusz Kazimierczyk.

Dekada Realty

W centrach handlowych Dekada największym zainteresowaniem cieszą się lokale handlowe o powierzchni 200-400 m2.

Centra handlowe Dekada to nowoczesne obiekty typu convenience shopping center, o powierzchni od 3 do 10 tys. m2 Zlokalizowane są przeważnie w centrach miast lub na dużych osiedlach. Głównymi najemcami galerii i centrów handlowych firmy są największe sieci sklepów w Polsce z branży spożywczej, odzieżowej, RTV i AGD. Dotychczas powstałe obiekty funkcjonują w Krakowie, Olsztynie, Sieradzu, Skierniewicach, Myślenicach i Żyrardowie.

W większości realizowanych przez nas obiektów swoje lokale otwierają sieci franczyzowe. W centrach Dekada chcemy mieć znane marki handlowe, które klienci lubią i są do nich przyzwyczajeni – mówi Aleksander Walczak, prezes Dekada Realty. – W każdym obiekcie swoje lokale otwiera kilkunastu sieciowych najemców, z których wielu oferuje współpracę franczyzową. Są to marki odzieżowe, obuwnicze, jak i sieci usługowe.

Zarówno z niezależnymi przedsiębiorcami, jak i z sieciami handlowymi negocjacje wynajmu powierzchni handlowych prowadzi w imieniu Dekada Realty agent, BOIG Property Consulting. W przypadku sieci handlowych oferujących współpracę franczyzową umowy najmu posiadają wypracowany standard i ich negocjacje trwają krócej. Ustalenia dotyczą głównie aspektów finansowych umowy. W przypadku niezależnych przedsiębiorców umowa przeważnie jest negocjowana od podstaw, gdyż wiele standardowych zapisów wymaga wyjaśnienia.

– W budowanych przez nas obiektach największym zainteresowaniem cieszą się lokale handlowe o powierzchni od 200 do 400 m* oraz te liczące po kilkadziesiąt metrów kwadratowych. Są to charakterystyczne metraże sklepów w obiektach typu convenience, o które zabiegają najemcy -dodaje Aleksander Walczak.

Opracował Bolesław Adamiec

0 Comments

Leave a Comment